Huisregels

Behandelingen vinden plaats op afspraak. Je kunt ons helpen te voorkomen dat behandelingen uitlopen door 5 of 10 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn. Jammer genoeg kunnen we door met name spoedgevallen niet garanderen dat je altijd op tijd geholpen wordt. (Deze uitlooptijd is op geen enkele manier op de praktijk te verhalen.) Wij sturen je 1 dag voor de afspraak een herinnering per e-mail. Bij behandelingen die langere tijd kosten bellen we ook ter herinnering. Dit is een kosteloos service en kan alleen gedaan worden als we ook je juiste e-mailadres en telefoonnummer hebben. Mocht je geen mail hebben ontvangen dan nog ben je zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de afspraak.

Je kunt een afspraak uiterlijk 24 uur van tevoren (op werkdagen) telefonisch, per mail of aan de balie afzeggen. Doe je dit later, dan kunnen we de kosten in rekening brengen. Deze zijn afhankelijk van de behandeling die ingepland stond. Wij behouden het recht om patiënten die regelmatig hun afspraken niet nakomen uit te schrijven. Uiteraard zullen we dit dan duidelijk met jou communiceren.

Het is voor de behandelingen belangrijk te weten of je gezondheidsproblemen heb en of je medicijnen gebruikt. Geef het dus zelf aan. Bij de controle-afspraak nemen wij een medische vragenlijst met je door waarbij dit ook ter sprake komt. We gaan uiteraard vertrouwelijk met deze informatie om.

Omdat we graag in een schone mond werken vragen wij je om voorafgaand aan een afspraak de tanden poetsen: thuis of in onze poetshoek.

Om overlast te voorkomen verzoeken wij je de telefoon op stil te zetten en niet te telefoneren in de wachtkamer en de behandelkamer. Ook zijn huisdieren niet toegestaan in de wachtkamer.

Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.

Zodra je jezelf aanmeldt als patiënt binnen onze praktijk vragen we een aantal persoonlijke gegevens die gebruikt worden om je goed van dienst te kunnen zijn.

Zorg ervoor dat je wijzigingen van persoonlijke gegevens zoals bv adres, telefoonnummer of je zorgverzekering aan ons doorgeeft. Dit kan aan de balie of per mail. Je bent zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van je eigen gegevens.

Wij vinden privacy belangrijk en gaan vertrouwelijk met gegevens om. Het recht op privacy bestaat uit een geheimhoudingsplicht en het recht op behandeling buiten waarneming van derden. De geheimhoudingsplicht kan alleen worden doorbroken met jouw toestemming, bij een wettelijke plicht of bij een conflict van plichten.

Bij uitgebreide behandelingen ontvang je van ons een begroting. De begroting kan afwijken van de werkelijke kosten omdat we ook afhankelijk zijn van je zorgverzekeraar. Voor uitvoering van de gemaakte afspraken is een ondertekening van je nodig. Ondertekening is pas dan bindend indien je daadwerkelijk de behandeling hebt gehad.

Wij maken voor onze facturering gebruik van de service van Infomedics. Verdere informatie over de betalingsvoorwaarden en contactgegevens is te verkrijgen bij de balieassistente of op de site van Infomedics. Wil je geen facturen ontvangen via Infomedics dan dien je de factuur na afloop van de behandeling contant te voldoen.

Ben je niet helemaal tevreden over de behandeling neem dan contact met ons op. Normaliter geldt er voor tandartsbehandelingen geen garantie, maar we zijn bereid samen met jou de situatie te bekijken en tot een oplossing te komen.

Wij horen het graag als je vragen of opmerkingen hebt die ons kunnen helpen onze dienstverlening te verbeteren. Mocht je ondanks onze grootste zorg toch een klacht hebben, dan zullen we er alles aan doen deze te verhelpen.

Mochten wij er samen niet uitkomen dan kun je gebruik maken van de ANT klachtenregeling. Meer informatie lees je hier.

Heb je een afgebroken tand, een uitgeslagen/uitgevallen tand, een nabloeding of extreme tandpijn? Raadpleeg in deze situatie direct je tandarts. Je kunt ons telefonisch bereiken op het nummer (053) 430 40 36

's Avonds / in het weekend kun je voor spoedgevallen contact opnemen met de Tandarts Post Twente onder het nummer (053) 792 00 40 Voor meer informatie betreft de Tandarts Post Twente verwijzen wij je naar website tandartsposttwente.nl

Wij besteden veel aandacht aan preventieve tandheelkunde zodat de conditie van het gebit in een uitstekende staat wordt gehouden. Uiteindelijk wil iedereen een gezond en mooi gebit hebben. Heb je een tandartsverzekering afgesloten? Dan vergoedt je zorgverzekeraar de kosten van de behandeling geheel of gedeeltelijk. Als de behandeling gedeeltelijk vergoed wordt ontvang je een nota voor de verschuldigde eigen bijdrage. In onze tarieven zijn eventuele techniekkosten niet opgenomen. Voor de prestatiecodes en bijbehorende tarieven verwijzen wij je door naar de website van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) of de onafhankelijke website van Vergelijkmondzorg.nl.