Huisregels

Behandelingen zijn altijd op afspraak. U kunt ons helpen te voorkomen dat behandelingen uitlopen door 5 tot 10 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn. Jammer genoeg kunnen we door met name spoedgevallen niet altijd garanderen dat u op tijd geholpen wordt. (Deze uitlooptijd is op geen enkele manier op de praktijk te verhalen.) Wij sturen u 1 dag voor de afspraak een herinnering per e-mail. Bij behandelingen die langere tijd kosten bellen we ook ter herinnering. Dit is een service aan u en kan alleen gedaan worden als we ook uw juiste emailadres en telefoonnummer hebben. Mocht u geen mail hebben ontvangen dan nóg bent u zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de afspraak.

U kunt een afspraak uiterlijk 24 uur van tevoren (op werkdagen) telefonisch, per mail of aan de balie afzeggen. Doet u dit later, dan kunnen we u de kosten in rekening brengen. Deze zijn afhankelijk van de behandeling die ingepland stond.
Wij behouden het recht om patiënten die regelmatig hun afspraken niet nakomen uit te schrijven. Uiteraard zullen we dit dan duidelijk met u communiceren.

Het is voor de behandelingen belangrijk te weten of u gezondheidsproblemen heeft en of u medicijnen gebruikt. Geef het dus zelf aan. Bij de controle-afspraak nemen wij een medische vragenlijst met u door waarbij dit ook ter sprake komt.

Omdat we graag in een schone mond werken vragen wij u om voorafgaand aan een afspraak de tanden te poetsen: thuis of in onze poetshoek.

Om overlast te voorkomen verzoeken wij u uw telefoon op stil te zetten en niet te telefoneren in de wachtkamer en de behandelkamer. Huisdieren zijn niet toegestaan in de wachtkamer.

Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.

Zodra u zich aanmeldt als patiënt binnen onze praktijk vragen we u een aantal persoonlijke gegevens die gebruikt worden om u goed van dienst te kunnen zijn en u goed te kunnen helpen.

Zorg ervoor dat u wijzigingen van persoonlijke gegevens zoals bv uw adres, telefoonnummer of uw zorgverzekering aan ons doorgeeft. Dit kan aan de balie of per mail. U bent zelf verantwoordelijk voor het up-to-date houden van uw gegevens.

Wij vinden uw privacy belangrijk en gaan vertrouwelijk met uw gegevens om. Uw recht op privacy bestaat uit een geheimhoudingsplicht en het recht op behandeling buiten waarneming van derden. De geheimhoudingsplicht kan alleen worden doorbroken met uw toestemming, bij een wettelijke plicht of bij een conflict van plichten.